سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های مهاجرت به اروپا

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صدها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگانبه روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد.

راه های قانونی گوناگونی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. برخی از این راهها بسیار سریع و در حدود 2 ماه به نتیجه میرسند. برخی ارزان و برخی پر خطر می باشند. با توجه به هدف و شرایط متقاضی، مشاوران مجرب ما شما را برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرت راهنمایی خواهند کرد.

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی
  • مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به اروپا با تولد
  • مهاجرت به اروپا از روش تحصیل
  • مهاجرت به اروپا از طریق کار

روشهای اخذ اقامت اروپا در هر کشور متفاوت است و همه کشور ها، همه این قوانین را به صورت یکسان ندارند. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره تلفن های موسسه سام تماس بگیرید.

در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از روش های مهاجرت به اروپا مطالعه خواهید کرد:

مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی

این نوع مجوز اقامت اروپا به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند. در واقع افرادی که بتواند ثابت کند برای خود و خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) ماهیانه حدود 2000 الی 4000 یورو درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی خواهد بود.

یکی از بهترین کشور های ارائه دهنده این نوع اقامت، کشور فرانسه می باشد. اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یکی از پر طرفدار ترین روشهای اخذ اقامت اروپاست.

نمونه کارت اقامت تمکن مالی اخذ شده از کشور فرانسه توسط موسسه حقوقی سام را ملاحظه بفرمایید:

 اقامت کشور فرانسه

 

مزایای مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی

  • ساده ترین روش اخذ اقامت اروپا
  • عدم نیاز به مدرک زبان در بیشتر کشور ها
  • معاف از پرداخت مالیات سالانه
  • امکان رفت و آمد آزادانه در تمام کشورهای حوزه شنگن
  • سهولت در تمدید مجوز اقامت
  • عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت
  • امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر برای مهاجرین
  • سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان با داشتن اقامت فرانسه

 

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

متقاضی مهاجرت به اروپا از روش سرمایه گذاری ، با خرید ملک یا سرمایه گذاری در موارد تعیین شده مانند اوراق قرضه دولتی یا خرید سهام شرکت های مورد تایید دولت در کشور مورد نظر به ارزش تعیین شده در قانون مهاجرتی آن کشور، می‌تواند برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت دائم اروپا را اخذ نماید.

 

 مزایای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

  • سریع ترین روش اخذ مجوز اقامت اروپا
  • امکان اخذ سریع اقامت دائم اروپا در بیشتر کشور ها
  • عدم نیاز به داشتن مدرک زبان در این روش مهاجرت به اروپا
  • عدم نیاز به ثبت شرکت و راه اندازی تجارت در اروپا
  • معاف از پرداخت مالیات سالانه
  • عدم محدودیت سنی
  • امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در تمام کشورهای حوزه شنگن
  • سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان برای دارندگان این نوع اقامت اروپا

برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید مقاله اقامت پرتغال را مطالعه فرمایید. در تصویر زیر یک نمونه اقامت دائم یونان که از طریق خرید ملک توسط موسسه حقوقی سام دریافت شده را مشاهده می فرمایید.

 

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

شرط دریافت اقامت با ثبت شرکت در بعضی کشورهای اروپایی ارائه بیزینس پلن قوی می‌باشد. در صورتی که بیزینس پلن مربوطه مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود اقامت اولیه به صورت موقت صادر می‌شود. اما در برخی کشور ها پروسه ثبت شرکت ساده تر بوده و نیاز به طرح توجیهی ساده تری نیاز است. اخذ اقامت اروپا از این روش حتی برای چند خانواده به عنوان سهامدار این شرکت امکان پذیر می‌باشد.

مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت یکی از پر طرفدار ترین روشهای مهاجرتی در میان متقاضیان مهاجرت اروپا می‌باشد. نمونه کارت اقامت اروپا که از طریق ثبت شرکت توسط موسسه حقوقی سام اخذ شده را ملاحظه بفرمایید:

 

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق تولد

اخذ تابعیت در اکثر کشور های اروپایی از طریق خون می‌باشد. هرچند دربسیاری از کشورها تولد در آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیرگذار محسوب می‌شود.

 

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

این نوع اقامت اروپا به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می‌شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر می‌باشد. این اقامت حق کار یا تغییر محل اقامت و حقوق دیگر را شامل نمی‌شود، ولی تحت شرایطی ممکن است این محدودیت‌ها برداشته شوند.

(این روش جزء خدمات موسسه سام نمی‌باشد)

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق ازدواج

بر اساس نظام حقوق بین الملل خصوصی در اکثر کشور های جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج زوجین شخص می‌تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند.

 

مهاجرت به اروپا از طریق کار

در پی کمبود نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال 2007 طرح و برنامه ای با ایده ی الهام گرفته از طرح گرین کارت آمریکا و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان “ کارت آبی ”  ارائه نمود که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به تمامی‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به غیر از کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه خودداری نمودند) مهاجرت کاری داشته باشند. با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیراروپایی که شرایط مهاجرت به اروپا برای کار را دارند باز می‌شود. نخستین کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون از این برنامه استقبال بیشتری نموده و حتی مقدمات اجرایی این برنامه را فراهم آورده است، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا کشور آلمان می‌باشد که شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی و اقامت اروپا را بطور رسمی اعلام و از اول ماه جولای سال 2012 میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است.

 

مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی

افراد بسیاری هستند که همیشه تحصیل در دانشگاههای برتر جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی برترین دانشگاههای دنیا را در خود جای داده و علاوه بر رنکینگ بالا، رایگان بودن تحصیل در اکثر این کشورها هر فردی را مجذوب دانشگاههای آن می‌نماید. در تمام دوره های تحصیلی، هزینه تحصیل تقریبا رایگان میباشد. معمولا دانشجویانی که در اروپا تحصیل میکنند 20 ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی در صورتی که در یک شغل پذیرفته و مشغول به کار شوند، امکان اخذ اقامت اروپا را خواهند داشت.