سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزان ترین راه های مهاجرت به اروپا کدامند؟

ارزان ترین راه های مهاجرت به اروپا کدامند؟

مهاجرت به اروپا راه های گوناگونی دارد. برخی از این روش ها، پر هزینه و برخی ارزان هستند. بعضی پر خطر و بعضی دیگر روش امنی می باشند. بعضی سریع و بعضی دیگر زمان طولانی جهت دریافت اقامت می طلبد. بنا بر این متقاضی مهاجرت باید راه های گوناگون را شناخته و بر اساس شرایط خود و خانواده بتواند بهترین راه اخذ اقامت را انتخاب نماید.

در این مقاله ضمن اشاره به روش های مختلف اقامت اروپا، چند مورد از راه های ارزان اخذ اقامت اروپا به شما معرفی می گردد.

 

راه های کلی اخذ اقامت در اروپا:

  •  اقامت اروپا از روش تمکن مالی
  • اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت
  • اقامت اروپا از طریق پناهندگی
  • اقامت اروپا از طریق ازدواج
  • اقامت اروپا با تولد
  • اقامت اروپا از روش تحصیل
  • اقامت اروپا از طریق کار

 

در ذیل، سه روش اقامتی ارزان در اروپا مورد بررسی قرار می گیرد:

 

اقامت اتریش از طریق کارت قرمز-سفید-قرمز

هر فرد با اخذ کارت قرمز- سفید – قرمز این اجازه کار در اتریش را دارند. این کارت به فرد اجازه کار در کشور اتریش را بدون هیچ محدودیتی می دهد.

افرادی که در کشور اتریش فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی این کارت را اخذ نمایند. به طور مثال اگر شما مقطع لیسانس را در کشور اتریش بگذرانید، می توانید بدون اینکه نگران برگشت یا ادامه تحصیل باشید کارت قرمز-سفید-قرمز را دریافت نماید و به دنبال کار مدنظر خود باشید.

بنابر این شما می توانید از طریق ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و بعد از اتمام تحصیل در اتریش، کارت قرمز-سفید-قرمز را اخذ نمایید. افرادی که از طریق ویزای تحصیلی وارد اتریش می شوند شانس بالاتری برای اخذ این کارت خواهد داشت. پس اگر شرایط شما برای دریافت ویزای کار مناسب نیست می توانید به واسطه تحصیل وارد کشور اتریش شوید.

همچنین متقاضیان در صورت داشتن امتیازات مناسب که در سایت موسسه حقوقی سام جدول این امتیازات ارائه شده، می توانند از طریق سفارت این کشور درخواست ویزای کاری نمایند.

 

کارت اقامت پرتغال D7 مخصوص بازنشستگان

یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به پرتغال، اخذ اقامت پرتغال بعد از بازنشستگی می باشد. از این روش اقامتی با عنوان تمکن مالی نیز یاد می شود.

به دلیل آب و هوای معتدل، سواحل فوق العاده و هزینه پایین زندگی، این روش اقامت بسیار مورد استقبال بازنشستگان قرار گرفته است. درخواست اقامت از این نوع باید توسط فرد بازنشسته یا افرادی با داشتن شرایط مالی مناسب ارائه شود و فرد درخواست کننده باید توانایی مالی برای تامین مخارج 12 ماه زندگی در پرتغال را داشته باشد. همچنین متقاضی باید درآمد ماهیانه برابر با حداقل حق الزحمه یک فرد پرتغالی یعنی 557 یورو را داشته باشد. در صورتی که همسرتان شما را همراهی می کند نصف این مقدار یعنی 278.5 یورو و برای هر فرزند تحت تکفل که شما را همراهی می کند باید 30% دیگر یعنی 167.1 یورو به این مبلغ اضافه گردد.

برای اخذ کارت اقامت D7 شما باید ابتدا درخواست خود را برای اخذ ویزای پرتغال ارائه دهید. پس از اخذ ویزای پرتغال که معمولا 4 ماه اعتبار دارد، شما باید به پرتغال وارد شوید و برای اجازه اقامت اقدام کنید. اجازه اقامت از طریق برنامه D7 اعتبار یک ساله دارد و برای دو دوره 2 ساله قابل تمدید است. بعد از 5 سال اقامت قانونی در پرتغال متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم پرتغال درخواست خود را ارائه دهد. پس از گذشت یک سال و در سال ششم شما می توانید برای شهروندی و پاسپورت پرتغال درخواست خود را ارائه دهید.

 

 

اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

شرایط اخذ اقامت موقت ترکیه از طریق تمکن مالی یا همان اقامت توریستی ترکیه، بسیار آسان است. در صورت توان پرداخت هزینه های اجاره یکساله آپارتمان در ترکیه و اثبات دارایی به میزان حداقل 6000 دلار برای هر نفر، اقامت یکساله به فرد داده می شود که قابل تمدید می باشد. البته برای تمدید این نوع اقامت، لازم است شخص از خاک ترکیه خارج شده و مجددا نسبت به تمدید آن اقدام نماید. اما با توجه به اینکه ورود و اقامت کوتاه مدت اتباع ایران به ترکیه نیازی به ویزا نیست، امکان سفر به ترکیه و تحقیق از اداره پلیس مهاجرت ترکیه و آگاهی از قوانین مهاجرتی و تغییرات قوانین مهاجرتی ترکیه، کار آسانی است. کشور های اروپایی همچون کشور فرانسه، یونان، اتریشهستند که دریافت اقامت اروپا با تمکن مالیاز این کشور ها امکان پذیر می باشد.